چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 964194
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
انتخابات

حوزه/نشست مجازی سیاسی و بصیرتی «انتخابات ۱۴۰۰ چالش ها و فرصت ها» با مشارکت حوزه های علمیه خواهران استان های کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان سیستان و بلوچستان و فارس و یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، احمد برزگر در نشست برخط «انتخابات ۱۴۰۰ چالش ها و فرصت ها» که با مشارکت حوزه های علمیه خواهران استان های یزد، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس برگزار شد، ابتدا به چالش های انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار داشت: یکی از چالش های انتخابات وجود بیماری کروناست که احتمالا عده ای به خاطر دغدغه مندی در پای صندوق رأی حاضر نشوند و میزان مشارکت را کاهش دهد.

مسئول سیاسی دانشگاه بقیة الله(عج) تهران با طرح این سؤال که «رهبر معظم انقلاب اسلامی چه مزایایی را در انتخابات و مشارکت حداکثری مردم می بینند که آن را به انتخابات هوشمندانه ترجیح می دهند؟» تصریح کرد: ممکن است پاسخ های مختلفی از جمله بالابردن اعتبار نظام در مجامع بین المللی، بالا بردن امنیت و... به این سئوال داده شود اما یک جواب بنیادی دارد یعنی کسی که در رأس نظام هست نسبت به وقایع بیشتر آگاهی و تحلیل درستی از آینده نظام دارد و  اگر رهبر معظم انقلاب الان تأکید بر مشارکت حداکثری دارند دغدغه ما هم باید همین باشد حتی اگر به نتیجه خوبی نرسد.

برزگر افزود: سؤال دیگری که ممکن است در مورد مشارکت حداکثری ذهن مردم را درگیر کند این است؛ «آیا با لیستی که شورای نگهبان داده، امکان دارد مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد؟ » که ما در جواب می گوییم وظیفه شورای نگهبان جذب مشارکت حداکثری مردم نیست بلکه وظیفه آن نظارت بر انتخابات است که  بر اساس قانون اساسی هر نامزدی ویژگی های نامزد ریاست جمهوری را داشت او را تأیید کند و همچینین لزوما رقابتی بودن فضای انتخابات باعث مشارکت حداکثری مردم نیست.

وی ادامه داد: سوء مدیریت جامعه توسط قوه اجرایی و مقننه باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود و مشکلات اقتصادی موجب ایجاد فضای یأس و ناامیدی نسبت به نظام در مردم شده است که یکی از چالش های انتخابات امسال عنوان می شود.

مسئول سیاسی دانشگاه بقیة الله (عج) تهران، یکی دیگر از مشکلات انتخابات ۱۴۰۰ را فضای مجازی رها شده در کشور دانست و افزود: هر محتوای غیر اخلاقی در این فضا بدون نظارت پخش می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha